Skip menu

We hebben dit jaar zelfs een piek in de vorm van een kerstman

Onze kerstboom was jarenlang versierd met rode en goudkleurige ballen. Daartussen hingen nog wat echt oude dingen van vroeger. Zo was er 'Mijnheer Maan' en hadden we een vliegtuigje gemaakt van kralen. Aangevuld met wat engeltjes en vogeltjes die op een veertje bewogen. Die zijn nog een tijdlang meegegaan...  

Elk jaar mochten onze dochters iets voor de kerstboom kiezen in de goede kleuren en meestal was dat iets roods. Tot het moment dat ze ouder werden en aan kwamen dragen met de Vreselijke Vis. Ze moesten er ook vreselijk hard om lachten 😉.

Die Vreselijke Vis was het begin van het einde. Elk jaar kwamen er meer dingen bij die vooral door de rest van het gezin erg leuk werden gevonden. Een telefooncel en een autootje volgden. Ik legde me erbij neer. Een harde eis bleef de kleur: rood of goud. Dat laatste lijkt tot nu toe te lukken, alhoewel onze kleinzoon gisteren pleitte voor een blauw exemplaar. Maar dat is echt een kleur te veel...

De boom schittert nog steeds met rood en goud. De oude dingen zijn in de loop der jaren gesneuveld. Ze gingen maar liefst drie generaties mee. Die boom met alleen maar ballen kan ik wel vergeten. Intussen ben ik 'om'. Elk jaar komen er een paar grappige dingen bij. We hebben dit jaar zelfs een piek in de vorm van een kerstman. En stiekem begin ik het na al die jaren ook wel een beetje leuk te vinden 😉.


Het begon met de Vreselijke Vis

Daarna kochten ze de telefooncel

De eekhoorn in de boom


De piek in de vorm van een kerstman